ماهور

ماهور

وبلاگ شخصی حسین مثقالی
ماهور

ماهور

وبلاگ شخصی حسین مثقالی

فیلمنامه نویس مهندس سینماست!

 مقدمه: چند وقت بود می خواستم مطالب وبلاگ فیلمنامه را که جایی برای معرفی طرحها و فیلمنامه های سینمایی و تلویزیونی ام بود به این وبلاگ منتقل کنم و عنوان وبلاگ شخصی ام را بر آن بگذارم اما هر بار فرصت نمی شد تا اینکه فرصت مغتنمی در یکی از مسافرتهایم پیش آمد واین کار را شروع کردم.  

در ادامه اولین مطلبی را که در وبلاگ فیلمنامه نوشتم برایتان نقل می کنم. بقیه را هم به مرور منتقل خواهم کرد.  

 

یادم هست چند سال پیش در یک گردهمایی در خانه سینما استاد عزیزم فرهاد توحیدی گفت: فیلمنامه نویس مهندس سینماست! از آنجایی که از بد حادثه تحصیلات من هم در رشته مهندسی است و خود را مهندس می دانم بدجوری به خود گرفتم و سخت تلاش کردم تا آنچه از مهندسی می دانم در فیلمنامه نویسی هم به کار بندم. 

حاصل کارم (که امیدوارم حاصل عمرم نباشد) و همگی ساخته شده به اختصار اینهاست : 

نگارش و همکاری در چهار فیلمنامه سینمایی معادله- قلقلک-کیش و مات - دو خواهر  

همکاری در نگارش فیلمنامه سریال تلویزیونی دردسر والدین به کارگردانی مسعود نوابی

نگارش و همکاری در ۸ اپیزود از مجموعه تلویزیونی کاکتوس ۲ به کارگردانی محمدرضا هنرمند

نگارش مجموعه تلویزیونی در کنار هم به اتفاق همسر عزیزم شعله نیک روش 

طراحی و نگارش قسمتهای اولیه مجموعه طنز شبانه باجناقها

طراحی و نگارش فیلمنامه اولیه مجموعه طنز شبانه تنفس در اتاق اکسیژن  

یکی از فیلمنامه های کوتاهم را هم به نام آبگینه که در دوران آموزش فیلمنامه نویسی حرفه ای در باغ فردوس نوشتم دوست عزیزم داریوش یاری ساخت. 

امیدوارم کارهای مهندسی فرصت دهد تا نوشته های ساخته شده ام را در وبلاگ قرار دهم.  

طرح ها و فیلمنامه های دیگری هم دارم که بیشتر آنها در ژانر کمدی و طنز است و اگر دوستانی مایل به ساخت آنها باشند می توانم در اختیارشان قرار دهم.

۲۹ مرداد ۱۳۸۸ 

نظرات 2 + ارسال نظر
ساجد پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 02:51 ب.ظ http://www.fishing4fun.blogfa.com

سلام
خیلی سایت خوبی داری من که لذت بردم
[دست]
لطفا تو هم بیا به وبلاگ من و نظر بده
آیا میای با هم تبادل لینک کنیم؟
اگه آره منو با عنوان\"ماهیگیری برای تفریح\" لینک کن و بعد بیا بگو با چه عنوانی لینکت کنم


قربانت فدات شم[نیشخند][قلب]

02VpnServ پنج‌شنبه 9 اردیبهشت 1389 ساعت 07:31 ب.ظ http://www.1.vpnserv.us

آیا از وضعیت بد اینترنت کشور خسته شده اید ؟ آیا از فیلترینگ گسترده داخلی جانتان به لبتان رسیده است ؟ پس بد نیست چیزهایی در مورد "وی پی ان" بدانید . درواقع همان فیلترشکن خودمان که محدودیتی در استفاده نداشته و به هیچ وجه در کاهش سرعت اینترنت شما تاثیر گذار نیست . برای کسب اطلاعات بیشتر از سایت ما دیدن کنید

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد